corat-coret

Tuesday, May 28, 2013



THIS IS NOT A FICTITIOUS STORY... IT IS REAL AND VERIFIABLE ...


Vander Hoven , a psychologist from Netherlands , announced his new discovery about the effect of reading the Quran and repeating the word ALLAH both on patients and on normal persons. The Dutch professor confirms his discovery with studies and research applied on many patients over a period of three years. Some of his patients were non-Muslims , others do not speak Arabic and were trained to pronounce the word 'ALLAH' clearly; the result was great , particularly on those who suffer from dejection and tension. Al Watan , a Saudi daily reported that the psychologist was quoted to say that Muslims who can read Arabic and who read the Quran regularly could protect themselves from psychological diseases.

The psychologist explained how each letter in the word 'ALLAH' affects healing of psychological diseases. He pointed out in his research that pronouncing the first letter in theword 'ALLAH' which is the letter (A) , released from the respiratory system , controls breathing. He added that pronouncing the velar consonant (L) in the Arabic way , with the tongue touching slightly the upper part of the jaw producing a short pause and then repeating the same pause constantly , relaxes the aspiration. Also , pronouncing the last letter which is the letter (H) makes a contact between the lungs and the heart and in turn this contact controls the heartbeat.

What is exciting in the study is that this psychologist is a non-Muslim , but interested in Islamic sciences and searching for the secrets of the Holy Quran. Allah , The Great and Glorious , says , We will show them Our signs in the universe and in their ownselves , until it becomes manifest to (remember me in ur Dua) ALLAHU AKBAR Allah is great . Allah said , 'If you are ashamed of me , I will be ashamed of you.' If you are not ashamed , send this message....only if you believe. 'Yes , I love Allah. Allah is my fountain of Life and My Savior. Allah keeps me going day and night.Without Allah , I am no one. But with Allah , I can do everything. Allah is my strength.' This is a simple test. If you love Allah and you are not ashamed of all the great things that he has done for you , send this to everyone you know , May Allah help u to succeed...Ameen

Tuesday, October 2, 2012

BATU CINCIN PENYERI SANG TERUNA

Anda peminat batu cincin? kalau berminat atau memang anda pengumpul batu cincin bolehla lawati blog ini: http://www.tesisaura2u.blogspot.com Semoga bertemu batu cincin pilihan hati.

Monday, May 7, 2012

DEKORASI DINDING

BONEKA HIASAN DINDING UNTUK DIJUAL. RM150.00 CARA GUNA: DIGANTUNG DI DINDING.
BAHAGIAN MUKA
BAHAGIAN BELAKANG
SAIZ TINGGI TOPI HINGGA KAKI 30CM LEBAR BAHU KANAN KE BAHU KIRI 22CM CALL:0173017075 WAWA

Sunday, March 25, 2012

LAWATAN KE MYANMAR

Pada bulan September 2011 aku sekeluarga telah pergi ke Myanmar. Rasanya banyak yang ingin dikongsikan disini. Bagi yang belum pernah pergi mari baca cerita saya agar dapat dijadikan panduan bila kali pertama hendak ke sana. Aku berada di Myanmar selama 2 minggu.
Bertolak dari LCCT menaiki penerbangan Air Asia mengambil masa lebih kurang 3 jam. Kami sekeluarga sampai di Lapangan Terbang Yangon malam hari lebih kurang pukul 9.00 malam. Menariknya, sebaik sahaja kapal terbang mendarat di sana apa yang dapat saya lihat kawasan dalam lapangan terbang Yangon itu dipasang dengan carpet. Macam pelik pulak. Agaknya macam manalah mereka bersihkan karpet tu. Lagi satu yang terasa janggal ialah tak ramai orang dalam airport. Memang jauh berbeza dengan suasana di LCCT Kuala Lumpur. Sekejap sahaja proses untuk mendapatkan bagasi. Agaknya tak ramai orang hendak datang ke Myanmar. Menurut suami saya, yang sememangnya orang Myanmar, katanya Myanmar tak ramai pelancung asing kerana pemerintah negaranya mengadakan sekatan kepada rakyat negara-negara tertentu daripada masuk ke negaranya. Semua itu dilakukan atas faktor keselamatan dan kerahsiaan negara mereka.
Seperkara lagi yang menarik, ramai orang yang berada di airport untuk menunggu kepulangan ahli keluarga mereka dari Malaysia yang lelakinya memakai kain pelekat. Perempuan pula memakai kain batik. Ala-ala macam nak tidur aje gayanya. Muka mereka pula kebanyakannya disapu dengan sejenis bahan seperti bedak tetapi dipakai berbelak-belak. Sebenarnya benda tu adalah bedak mereka yang dihasilkan daripada sejenis kayu yang dinamakan tanaka. bagi mereka kayu tanaka itu memang baik untuk kecantikan kulit. Sesetengah mereka bukan sahaja menyapu dimuka tetapi juga tangan dan kaki sebagai lotion mereka. Kita rasa pelik melihat mereka, mungkin mereka juga pelik melihat kita..
Tetiba suami saya melambai ke arah seorang wanita. Rupa-rupanya wanita itu adalah adiknya.Adiknya nampak ok. Tak ada lah nampak comot macam orang-orang lain di airport sana. Bagi kita memang muka orang di sana nampak comot dengan bedak mereka itu kerana tak disapu rata ke muka. Tetapi bagi mereka itu cantik. Apa nak buat... dah tradisi mereka. Kami di sambut oleh adik suami dan terus kami mendapatkan teksi untuk menginap di Hotel berdekatan. Terkejut aku bila melihat teksi di sana kebanyakannya adalah truck. Aduh macamanani? Nasib baik adik iparku memilih kereta. kalau tak terpaksalah aku memanjat bahagian belakang truck dengan mendukung bayiku yang baru sahaja masuk 2 bulan. Masatu hujan pulak. Hermmmmmmm.. teksi tak ada aircond, tingkap pulak dibuka..habis bayi aku kena tempias hujan. Aku buat dono jelah..Kalau nak cari teksi yang cantik kat situ macam tak ada. Tak jauh dari airport kamipun sampai ke hotel yang dipilih oleh adik iparku. Nama hotel aku dah tak ingat. Bolehlah tahan. Kata suami aku harga bilik hotel yang kami sewani mahal sikit sebab aku ini orang asing. Dia tak guna nama suami aku. Guna nama aku untuk pendaftaran. Bijak mereka cari duit. Harga sewa bilik tak sama bagi orang asing dengan orang tempatan. Malam itu aku tak berapa boleh nak tidur. Suamiku asyik bersembang sahaja dengan adiknya. Aku nak masuk campur tak boleh kerana tak faham bahasa mereka. Maklumlah jarang berjumpa. Bila dah jumpa, masatulah nak luahkan segalanya. Tak sangka jugak aku dalam hotel ni ada nyamuk. Hiss.. bengang betul. Air dari aircond keluar pulak. Paginya banjir bilik aku.

MAAFKAN MAMA..

Sudah beberapa kali anakku terjatuh dari katil..Rasa bersalah dan sedih susah nak aku gambarkan. Bukannya mama sengajakan sayang. Maafkan mama sayang. Kekadang mama mengantuk sangat sampai tak perasan yang anak mama dah bangun. Berdentum bunyinya bila anakku terjatuh dari katil.. memang sungguh kuat bunyinya.. tak dapat nak bayangkan bagaimana rasa sakit yang bayi aku tanggung. Tangisannya cukup kuat.. Mesti dia sakit. Kesian anak mama. Baru 6 bulan tapi rasanya dah jatuh dari tempat tinggi lebih daripada 4 kali. 3 kali dari katil dan 1 kali daripada rokking chair dan jatuh sendiri terlentang semasa belajar berdiri entah berapa kali. Nasib baik tak jadi apa-apa. Setakat yang aku tahu kalau bayi terjatuh tetapi tak muntah maksudnya tiada masalah tetapi kalau bayi terus muntah cepat-cepat bawa berjumpa doktor. Sekarangni untuk mengelakkan anak aku jatuh dari katil aku dah tak tidur lagi atas katil. Tidur di bawah lebih selamat walaupun tak selesa. Demi anakku, mama sanggup buat apa sahaja.

Tuesday, March 20, 2012

TUDUNG SEKOLAH AWNING

One Stop Centre ada menjual tudung sekolah awning dan biasa bermaterialkan kain Lycra. Sejuk, jahitan yang kemas dan selesa dipakai oleh kanak-kanak sekolah rendah dan menengah.


TUDUNG SEKOLAH ADA AWNING DAN BIASA.

KAIN LYCRA.

SAIZ S,M,L & XL

SANGAT SELESA DAN KEMAS DIPAKAI.

UNTUK BELIAN BORONG DAN RUNCIT SAHAJA.




TUDUNG AWNING

HARGA BELI SEHELAI

Saiz S:RM10.00

Saiz M:RM11.00

Saiz L:RM12.00

HARGA BORONG

CALL UNTUK RUNDING HARGA!!!


SMS/CALL: 017-3017075

-IDA-


TUDUNG BIASA

Saiz S:RM9.00

Saiz M:RM10.00

Saiz L:RM11.00 (TIDAK TERMASUK KOS PENGEPOSAN)

Saturday, February 4, 2012

TAHNIAH UPIN DAN IPIN

Tahniah diucapkan untuk semua warga kerja kartun Upin dan Ipin.Rasanya susah nak cari kartun yang bagus macam ini.Bukan sahaja kanak-kanak yang suka, malahan orang dewasa juga.Termasuklah diri saya. Cerita-cerita yang dipaparkan memang menarik hinggakan anak saya yang berumur 5 bulanpun akan menoleh ke arah tv bila terdengar suara Upin dan Ipin.Kebanyakan cerita-cerita yang dipaparkan juga mengisahkan realiti kehidupan budak-budak kampung.Benar-benar real.Teringat pula zaman kanak-kanak dulu Semeriah kisah Upin dan Ipin.Lebih seronok lagi kalau dipanjangkan sedikit cerita setiap episod. Tak puas rasanya menonton telatah Upin dan Ipin serta kawan-kawannya.
Seperkara lagi, saya berasa seronok apabila anak-anak saya cuba mengaplikasikan nilai-nilai murni yang ditonjolkan oleh Upin dan Ipin.Contohnya, anak-anak yang suka membuat sepah bila dah tengok upin dan Ipin mengemas mainan dalam biliknya, maka dia pun mengikut sama.Katanya, dia pun nak ikut macam Upin dan Ipin.Begitu juga dengan nasihat Cikgu Jasmin dan Opah sering diikut oleh anak-anak. Bukan senang hendak menasihat anak-anak. puas dinasihati tetapi nak tengok perubahan punyalah susah. Peliknya apa yang dinasihatkan oleh Opah dan cikgu Jasmin kepada Upin dan Ipin boleh pula diikut.
Harapan saya semoga lebih banyak lagi cerita-cerita menarik yang akan muncul dalam Upin dan Ipin di TV9.